torsdag 4 juni 2009

Echoes from the forrest

Idag har jag skaffat lånekort på biblioteket i Partille. Att jag inte tagit mig dit tidigare. Jag letade främst efter en bok om Muchas verk, men de hade ingen inne så de vart en samlingbok om Art Niveau istället. Behöver lite inspiration till en bildserie jag tecknar på just nu. Den går under namnet: "Echoes from the Wilderness" och vill du se de första bilderna i den kan du kika här.

Sen har jag bara suttit och tecknat, letat inspiration och lyssnat på härliga Enigma. Har nog tecknat mer denna vecka än jag gjort under det forna året. Jag bara sprutar ut idéer och det känns toppen!

Här är ett utkast av vad som komma skall:



Tankar bakom bilderna:

Jag har för tillfället kommit in i en fas då jag älskar att teckna balettdansöser. Jag tycker balett är så graciöst och vackert. Har själv vart på Svansjön. Underbar!
Jag har även flytt staden för "Landet mitt i stan" och varje promenad ute är en upplevelse av naturen och dess dofter . Jag ville kombinera detta och det sägs ju att håret är var kvinnas smycke och vad passar inte bättre då än att smycka ut det lite mer?

1 kommentar:

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails