onsdag 17 juni 2009

Fixering

Är ni också fixerade vid någon sak på er själva? I mitt fall är det mitt hår. Är inte mitt hår exakt lika långt som jag vill att det ska vara får jag panik. Börjar ni svettas varje gång ni ska till frisöern? Ligger ni vakna hela natten innan klipp-tiden? Jag är i en sådan situation. Fast nu är det klippt. Borta, gone. Jag skulle aldrig palla med att ha axellångt hår. Ush vad ytligt det här låter. Men jag läste någonstans att håret är var kvinnas smycke. Och eftersom jag inte använder märkbart mycke smink så sitter 99,99% av mitt utseende i just håret.
Jag saknar min forna längd.. man skulle kanske börja med extensions.. nåväl nu ska jag inte klippa mig på 6 månader. Det kommer vara slitet men hey jag får stå ut.

.

Jag gillar det mer som långt. Det ska ligga sådär snyggt över bysten. Men jag tröstar mig med att om 1-2 månader kommer det kanske vara lika långt igen och att det är fräsht nu! Borta är de superslitna topparna. Jag har iaf tur som har ett hår som växer som ogräs. Till dess blir det uppsatt hår... Och för att blidka utväxten blir det till att bada i havet när vädret tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails