fredag 21 augusti 2009

All this drawings and no one is looking at them..

Egentligen är det lite tragiskt. Jag har så många teckningar som fyller pärm efter pärm hemma hos mig. De skriker efter uppmärksamhet och öppnas kanske då och då när någon nyfiken gäst fått nys om mitt livslånga intresse för konsten.

Jag undrar hur de stora illustratörerna gjort för att slå igenom? Jag frågar mig ibland när det är "min tur" att få 15 minuter i rampljuset. Egentligen är det väl inte så att jag prompt måste bli "känd", nej så är det verkligen inte. Det är mer så att jag tycker att mina teckningar jag lagt ner ett oräkneligt antal timmar på borde användas till något. Sprida lite lycka till allmänheten. Jag vill liksom så många andra kunna använda mig av mitt tecknande till något. Gör något av det när jag dagligen lägger ner min själ på detta som jag verkligen brinner för.
Så frågan är nu. Hur ska jag göra? Jag behöver verkligen er läsares hjälp. För jag vet att det kikar in en del folk här. Skulle ni vara intresserade av ett linne eller t-shirt med något av mina tryck på? Eller denna tavla? Eller är jag helt ute och cyklar och borde lägga ner drömmarna?



En stor inspirationskälla för mig som tagit sig från inget och blivit något Kan dee. Hon har sin egna, speciella stil och av det jag läst på hennes blogg verkar hon ha en riktig konstnärssjäl. Hon påminner mig om mig själv för några år sedan. Hon har sina dåliga dagar och sina bra dagar och hon är inte rädd för att blotta sina känslor på sin blogg. Hon verkar vara en toppen tjej: ) Hennes motiv och teckningsstil är häpnadsväckande. Jag önskar jag hade råd med någon av hennes linnen. De är mer än prisvärda med tanke på att hon lagt ner så mycket tid och omtanke på dem. Men när jag får ett fast jobb ska jag köpa mig ett av hennes linnen. Jag tycker man ska stödja småföretagare. Jag tycker även att man ska visa ödmjukhet gentemot andra konstnärer. Det finns plats för alla. Jag vart uppriktigt glad för hennes skull när hon vann idolbilden på sin favoritbloggare. Den var fantastisk och hon var värd det: ) Hon kommer att gå långt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails