söndag 15 november 2009

Film: Julie & Julia



Julie & Julia

Mysig feel-good film som handlar om mat. Så ska du se denna rekommenderar jag dig att du gör det mätt och belåten. Fast du kan nog behöva bukra upp med brie, kex och chocklad. Egentligen händer det väl inte så mycket i filmen mer än att Julia (2000-tal) bestämmer sig för att starta en blogg där hon lagar alla recept i Julies kokbok (60-tal) och att det går lite si och så men slutet gott allting gott. Kläderna och miljöerna från 60-talet är underbara. Julia (Meryl streeps) karaktär känns lite som en salongsberusad överklass dam utan den snäsiga attityden som istället är utbytt mot en gladlynt. Underbart skådelspel!

Bara vetskapen om att en film är baserad på en sann historia brukar ju göra den intressantare, varför är det så? Nåväl detta är en film som är mysig för stunden dock tror jag att den bleknar rätt snabbt i minnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails