onsdag 25 november 2009

Ny header - Christmas edition

Jag gillar julen. Jultid för mig är ett evigt pysslande. Man slipper stressen över att ta till vara på de soliga dagarna. Inte för att jag inte gillar solen och havet, och att bada. Det är min favorittid på året. Men när de mörka månaderna infaller måste jag ha något som gör att jag håller mig pigg och glad eftersom serotonin nivån faller när det är som mörkast. Man kan pyssla och teckna i lugn och ro utan att solen skiner utanför. Regnet gör mig visserligen trött men pyssel är min solterapi.



Jag satt uppe liite för länge inatt igen. Jag måste verkligen skärpa mig. Men jag fick ihop till en ny juligare header i mitt favvo program Illustrator. För julen är också en av de sakerna som gör att jag står ut med allt regn och rusk. En ljusglimt i tillvaron. Det är tråkigt att julen är så stressig för många. Ett bra tips är att börja med klapparna tidigt. Köpa dem i oktober eller november. Varför inte på Ullared? Billigt och bra:) Eller om man gillar att pyssla, kan man göra dem själv. Unikt och roligt för mottagaren och kreativt utvecklande för skaparen. Det behöver inte bli professionellt snyggt, det viktigaste är att du har roligt. För allt det du skapar sätter du din egna personliga prägel på.


3 kommentarer:

  1. sötnos =)
    då har vi två favoritbloggar gemensamt då.min och fokis, haha =)

    och så gillar jag ju din tebax =)

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails