söndag 17 januari 2010

Johannas födelsedagskort

Jag kan säga att denna lilla pappersbit gjorde stor succé igår för syster yster. Det var först tänkt som en tavla men jag vågade inte riktigt göra det eftersom jag inte visste om hon skulle ha användning för det.



För er som undrar tänkte jag förklara hur jag gjorde den. Tanken var att göra ett retro/pinuppa inspirerat kort något jag verkligen älskar att teckna. Jag tecknade först min syster på en gammal, retro bil (första gången jag tecknar en bil.. hehe) som jag färglade med promarker pennor .



Sen använde mig av dessa två design scrap ark från en serie som kallas för sweet as cherrypie som finns på panduro. Papper1, Papper 2. Jag klippte och klistrade fram ett kollage av dem med bilden jag tecknat själv. Sen använde jag mig av blommor och blad samt flatbackstenar som jag fäste i blommorna. För att få den brända och lite slitna ytan i kanterna använde jag mig av 2 st distresser Vintage och Walnut. Jag använde även dem till att göra grattis meddelandet som du ser på bilden nedan. Texten skrev jag ut på datorn.



Done! Det var verkligen roligt att göra denna bild. Kanske man ska göra en hel serie av dem? Med Johanna som inspiration. Jag kan säga att hon är en av mina största inspirationskällor. Hon blir alltid bra på bild och har en utstrålning som inspirerar som bara den.

1 kommentar:

  1. m,en herregud så himla duktig du är!! asså det här vart helt makalöst snyggt!

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails