söndag 23 maj 2010

Filmhelg

Denna helg har vart en väldigt bra helg. Fint väder, en svedd nos och en massa bra film.

Film nr 1 The lovely bones (Flickan från ovan). Jag älskade den! Den berörde mig verkligen djupt. Jag tror jag snyftade mig igenom halva filmen. Jag vet inte riktig vad det var, kanske för att det inte är okej att dö när man bara är 14 år eller att hon som spelade huvudrollen var så lik min syster som yngre. Den där oskuldsfulla blicken som bara ett barn kan ha. Nä fy, nu blir jag nästan lite ledsen igen. Det kändes bara så fruktansvärt orättvist. Nu ska jag ta och läsa boken igen tänkte jag. Jag började faktiskt att läsa den när jag själv var 14 år, jag vet inte varför jag slutade att läsa den.

Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥

Film nr 2 Robin Hood såg vi idag på bio på Bergakungen inne i stan på VIP salongen. Vi mosade i oss en massa twist godis och popcorn. Jag är fortfarande proppmätt: )
Det var en helt okej film. Dock föredrar jag nog Robin Hood som räv i Disneys version från 73:) Den går ju inte riktigt att jämföra med Gladiator som även den regisserades av Ridley Scott där Russel Crowe spelade huvudrollen, som är en helt underbar film. Men gillar man kostymfilmer med action, bra skådisar och gillar att sitta stilla i 2,5 timmar är det en högst sevärd film.

Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. det gjorde svinont men det var mest pinsamt..hoppas ingen såg mig..haha

    SvaraRadera
  2. tack sötis..fast hmm lite mindre gjord för mig i år än förra året..vart jävligt tight om brösten i år..

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails