måndag 10 maj 2010

Lilla Stjärna

Idag kom jag för tidigt till jobbet. Jag hade glömt att jag hade sovmorgon. Lustigt va? Men istället för att grymta över den förlorade sovtiden fick jag en massa saker gjorda. Jag postade paket och hämtade en bok jag reserverat på bibliokteket. Jag ser fram emot att läsa denna. Fast jag är så harig att jag förmodligen kommer att somna med alla lampor tända och gåshud över hela kroppen.


"Lilla Stjärna är berättelsen om två flickor.

Under en svamputflykt hittar svensktoppsartisten Lennart ett spädbarn nedgrävt i en plastpåse. Han räddar flickan till livet och hennes första skrik gör honom stum. Ur den lilla kroppen stiger en serie perfekt träffade toner. Han tar med flickan hem och gömmer henne i källaren. Hennes obefläckade musikalitet ska ge hans liv mening.

Hon är Flickan med den gyllene håret.

Vid samma tid föds en annan flicka i en mellanstor svensk stad. Hennes liv rymmer inte många glädjeämnen. Hon upplever sig själv som grå och alldaglig med få begåvningar och ännu färre vänner. Hon tröstar sig med elaka hyss och trollande på olika nätforum.

Hon är Den andra flickan.

Så småningom korsas de två flickornas vägar. En brinnande vänskap växer fram, med förödande konsekvenser för alla som kommer i dess närhet.

Lilla Stjärna är en historia om kärlek och besatthet, om en röst ifrån en annan värld och idoldyrkan driven till sin spets. Hur långt är du villig att gå för den du beundrar över allt annat?

I Lilla Stjärna för John Ajvide Lindqvist ännu en gång in skräcken i ett vardagligt, samtida Sverige. Unga människor i en värld av bortvända vuxna försvarar sig med vad som finns till hands. Eldrivna verktyg, om så krävs. Det är hans mörkaste bok hittills och både känsliga läsare och älskare av Allsång på Skansen varnas."

Spännande va? Jag har faktiskt aldrig vart på Allsåns på Skansen, och jag ska kalla mig själv Stockholmare. Hehe. Jag och ♥ ska faktiskt ha semester i Stockholm i sommar så då ska vi faktiskt pallra oss dit. Hoppas jag vågar efter denna bok..

(Källa: johnajvide.se)

1 kommentar:

  1. hmm fast linjerna ändras ju inte på nåt stort sätt..det är ju mest bara för att få bort pixlarna om man sen vill framkalla fram bbilden på t ex en tavla så det inte blir hackigt..och hackigt är det ju inte på pappret...jag fotar ju av mina bilder, använder inte scanner liksom.

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails