onsdag 9 juni 2010

Ett bröllop och en födelsedag (men ingen begravning)

Jag och har tillbringat en mysig helg i Stockholm (jag vet att det är onsdag idag, men jag har haft fullt upp).


På fredagen hann jag med detta:
Träffa min lilla systerdotter Julia. Firat min födelsedag (en vecka sent) med familjen. Grillat en massa gott och ätit en massa smaskig hemmagjord rabarberpaj. Fått en massa fina presenter (smycken, pengar, presentkort, kakor, fotoalbum, blommor, hello kitty gosedjur som flugits in enda från NYC). Haft utgång i Stockholm stad.

På Lördagen hann jag med detta:
Vi var på världens mysigaste bröllop hon min kära vän Martina i Vaxholm. Av mig och fick de ett presentkort på ett fotoalbum från bröllopet (som jag sitter och pillar med nu). Det togs en massa bilder. Min yngsta syster yster var bröllopsfotograf med sin super nikon kamera(som jag i hemlighet planerar att kidnappa). Vi åt en massa god mat och drack champagne i Stockholms skärgård. Det togs säkerligen över 1000 bilder och bröllopsparet var så fina tillsammans. Martina såg ut som hämtad ut en film. Vi hann även med att se början på Stockholm Marathon 2010 som gick förbi min mammas hus i stan.

På Söndag hann vi med detta:
Vi firade Sveriges nationaldag som turister med flaggviftande i Rålambshovsparken samt en promenix till Stadshuset där vi fotade mer än alla asiatiska turister (jag hade lånat systers nikon, lika bra att passa på). Vi hann in till Kungsträdgården där vi mötte bästaste Tuva och tog sedan en tur till Panduro på Kungsgatan för att köpa Promarkers. Sedan köpte vi italiensk glass (sommarens första) och vandrade sedan vidare till lilla essingen där vi hade årets premiärdopp (det var varmt). På vägen hem hann jag och förbi Brahehus som ligger precis vid Vättern. Så otroligt vackert i solnedgången.


Det var min helg det:)

1 kommentar:

  1. Hejhej. Jättefin blogg! Tycker om alla smycken och sånt :)

    Gör du gratis designer? Är i stort behov av någon som kan göra en header åt mig, för jag har inget bra redigeringsprogram. Hoppas du kan..

    Kram!

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails