måndag 5 juli 2010

In the hot hot hot city

Damn vad varmt det är nu! UNDERBART! Men det hade vart betydligt trevligare att ha vart ledig denna soliga vecka vilket jag inte har. Men enligt vädergudarna/väderspåkvinnorna/väderoraklerna (vad de nu kallar sig) så ska värmeböljan hålla i sig. Det tycker jag (och mina bleka ben) låter bra. Det känns som att alla svenskar är superduperbruna. Jag har inte sett en enda blek person eller en person med byxor heller för den delen på hela veckan. Är det bara jag som tycker att det ser ut som vissa har glömt byxorna hemma och vandrat rätt ut i underkläderna (tight linne och tighta små hotpants)? Jag tycker det ser lite tacky ut inne stan, men hey vem är jag att bestämma vad som är ute eller inte för jag heter inte Kling eller Fahrman i efternamn. Och är det bara jag som tycker att det inte finns ngt mode som passar min kropp denna sommar? Antingen är det så stort att jag försvinner eller så är det så tight och litet att jag lika gärna kunde ha kört en kroppsmålning för man ser ju varenda liten valk. Jag får helt enkelt köra samma stil som förra sommaren, den passar slappa mig perfekt. Men ack, vad är väl en vacker långklänning i sommarvärmen?



Nu ska jag ha semester innan jag tar tag i mitt liv igen och söker jobb för fulla muggar (eller hur det nu det uttrycket lyder) först blir det sol och bad här i Stockholm och sen kommer upp på fredag och sen blir det Gotland med stora syster yster och familj! Woho!

(Bilder hittade här)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails