måndag 16 augusti 2010

Lågsäsong i tecknarverkstaden

På senaste tiden har jag knappt hunnit teckna något alls, och det stör mig. Viljan finns där men inte tiden. Och när jag väl sätter mig ner är huvudet helt nollställt. Kanske kan jag få fram lite kladd men inget som blir något. Det börjar bra men slutar i blaj.

Men jag är iallafall inte ensam. Några av de tecknar/konst bloggar jag läser verkar vara i samma situation. Kanske är det kroppen som är inställd på semester och ledighet. Jag får låtsas att det är så, snart är det ju höst. Vilken jag tycker har kommit alldeles för snabbt. Men det positiva med hösten är ju att man kan göra saker inomhus i lugn och ro som att teckna, se på film, läsa en bra bok och bara slappna av. Men idag regnar det och jag är ensam hemma, vilket jag inte vart på 2 veckor efter alla roliga besök så idag ska jag fortsätta med Masquerade serien.

Besöken är dock inte riktigt över ännu då mamma kommer senare ikväll (det ska bli så mysigt att ha henne här, något jag saknar med att inte bo i Sthlm längre är att ha sin mamma nära) och stannar i en vecka så detta är en dag av egentid som måste fyllas med saker jag inte haft tid med. Jag tror jag ska se Breakfeast at Tiffanys och läsa på min bok senare. Men nu är det dags för frukost efter en lååång sovmorgon:)

Hoppas ni får en fin dag kära läsare:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails