lördag 28 augusti 2010

Twiggy gone bad

Det borde nästan vara titeln på min senaste bild. Tjejen jag tecknar är rätt så lik henne faktiskt. Kanske hade Twiggy sett ut så om hon blivit känd på 70-80-talet. Med tatueringar och sminkning alá Bowie. Jag tror att denna är den konstigaste bild jag tecknat. Kanske vart jag inspirerad av den underbara filmen The Runaways som jag såg igår? Jag kan inte riktigt få grepp om den. Men något är säkert man kan inte tygla denna tjej.



Ni får se bilden i sin helhet imorgon eller nått. Jag vet inte om jag är nöjd eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails