tisdag 7 september 2010

De "Perfekta jeansen"

Jag har alltid avskytt jeans, då jag aldrig hittat ett par som suttit snyggt på min kropp. Är de bra i benen har jag fått sk muffinmidja (då allt pöser ut kring kanterna) och har de varit bra i midjan har de suttit slappt runt benen. Jag vill att de ska sitta superslimmat från topp till tå eftersom jag tycker det går att variera så många olika stilar med stuprör. De bullar sig inte i mina stövlar, de sitter snyggt slimmat till pumps samt att de ger intrycket av att mina ben är längre.

Jag läste faktiskt följande i
senaste Glamour:


77% tycker det är jobbigare att leta jeans än att genomgå en brasiliansk vaxning.
95% menar att "de perfekta jeansen" inte existerar.
87% önskar att de kan hitta jeans som passar deras kropp bättre än de par de äger nu och som de använder mest.


Jag kan inte annat än att hålla med statistiken. De jeansen jag tycker är snyggast, stuprören då, är så extremt obekväma. Rörligheten är = noll. Samt att jag hela tiden måste dra upp jeansen så muffinmidjan inte pöser ut över linningen och ger en osmickrande figur. Så jag hade egentligen helt tappat hoppet om att hitta "de perfekta jeansen" tills jag provade de mest underbara jeans lookisarna någonsin! Jag hittade dessa "lucky denim leggings" på Vero Moda och jag är så nöjd med dem att jag shoppat på mig 3 par i olika färger. Ljus denim, mörk denim samt svart denim. De både ser ut och känns som riktiga jeans med fickor där bak samt att de har en skön mormorsresår som man kan dra upp nästan till under brösten. No more muffinmidja! Me likey!

Genom dessa underbaringar har hela min garderob fått ett uppsving.
Jag har alltid tyckt det är så snyggt med jeans samt att jag tror att jag haft alla kombinationer man kan ha tillsammans med svarta leggings. Jag är så less på svarta bomullsleggings! Dessutom kan jag äta den där extra kakan utan att vara orolig för att gylfen ska spricka: )

(Bilder: veromoda.bestsellershop.com)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails