onsdag 22 september 2010

I want to ride my bicycle

Det har vart full rulle idag i min hjärna idag. Många svettiga idé-tänkar-timmar. Jag har suttit till och från hela dagen men det var inte förens nu efter att (äntligen) ha kikat på klassikern Breakfeast at Tiffanys som jag fick utropa EUREKA! Jag hoppas bara min lärare
godkänner den.

Men men nu till sak, skickade mig en länk som visade dessa bilder. Han tyckte jag skulle ha en sådan. Jag vet inte riktigt varför, men kanske för att jag var totalt hästtokig, få se nu, de 1o första åren (som jag minns) av mitt liv. Jag tecknade hästar så fort jag fick en minut över, det var troligtvis genom detta frenetiska hästtecknande som jag hittade intresset för konst. Det var faktiskt inte förens jag fyllde 16 som jag började teckna människor på allvar. Nu tecknar jag sällan hästar men det sitter fortfarande i märgen det där. Jag tror det kan liknas vid att lära sig cykla. När man en gång lärt sig sitter det i.





Vad tycker ni? Skulle ni vilja ha en häst cykel?
Jag tror jag klarar mig. Cykeln är ett bidrag av koreanen Eungi kim till seoul cycle design competition 2010. Att man kommer på något sådant här. Jag önskar min hjärna hade vart lika kreativ lite tidigare idag, helst igår.

(Bilder: Här)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails