söndag 5 september 2010

Trött men glad


Jäklar vilka intensiva dagar det vart! Både i London och väl hemma. Det har vart full rulle från början till slut. Det började med att mitt tåg vart inställt från Göreborg till Stockholm på tisdagen. På onsdagen skulle mitt plan gå tidigt på morgonen från Skavsta. Panik! Det slutade med att mitt underbara skjutsade mig till Stockholm! En resa som tog 4 timmar, mitt i natten!
Jag vet inte många som skulle ha offrat sig så. Jag är djupt rörd. Kan man ha en underbarare pojkvän?

Det slutade gott och jag hann med planet dagen efter. Tråkigt nog vart syster yster sjuk så det blev bara jag och mamma. Väl i London gick allt väldigt bra iaf. Jag och mamma spenderade 2.5 underbara dagar i ett soligt London. Det var runt 22 grader varmt så shortsen jag packat ner användes flitigt.

Så vad hittade jag om mamma på i London då? Jo, Det vart storshopping på budgetbutiken Primark (jag älskar,älskar,älskar den affären), musikalbesök Phantom of the opera (världens bästa musikal, jag tror jag kan alla låtar utantill) lite hederligt turistande på Picadilly, promenad på Oxfordstreet, te&kaffeshopping på Harrods, kringstrosande i Hyde park, en tur i London eye, fotografering av Big Ben och Buckingham Palace, besök på olika restauranger (bland annat en jätte häftig japansk restaurang där all mat man beställde kom på band så det var bara att ta för sig av det som såg intressant ut), kaffepimplande på Starbucks, upptäcktsfärd på Science museum samt en massa annat roligt.

Det var verkligen 2,5 roligt, intensiva dagar med min underbara mamma. Jag hade sjukt ont i fötterna på kvällarna och somnade så fort jag lagt huvudet på kudden. Jag börjar faktiskt att hitta rätt bra i centrala London nu vilket jag tror var en av anledningarna till att vi hann med så mycket. Jag älskar London! Modet, människorna, pulsen. Det är en helt fantastisk stad att vara i. Jag brukar säga att det är som en lillasyster till NYC. Det ligger närmre och är billigare att ta sig dit också. Har du inte vart där är det på tiden tycker jag: )

Modet i London kan jag ju diskutera närmre. Här i Sverige tycker jag att modet ofta blir till en "uniform" dvs att en kändis/bloggare/modell har på sig ett plagg/flera plagg som alla bara måste ha sen. Exempel på detta är bootsen (eller conversen), spetslinne och jeansshorts. Vilket resulterar i en "uniform" som alla under 30 (möjligen även folk över det också) har på sig. Det är väl egentligen inget fel i detta. Jag gillar själv den "uniformen" men det blir trist i längden när man tror man gått förbi samma person 10 gånger på en gata. I London var det mer variation, visst fanns bootsen och shortsen där men även 20 cm klackar och dressat, paljettklänningar, alternativstilare, rosa hår, lolitor, coola streetkids osv, osv, osv. Det var inspiration på hög nivå.
.
Ni får se bilder senare. Jag är så trött att jag bara vill gosa ner mig med . Imorgon ska ja till skolan. Jag är ju nybliven student. Wie!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails