måndag 28 februari 2011

Oscars fashion 2011

Eftersom jag inte hade kanal9 så fick jag lov att livestreema oscarsgalan igår. Dock såg jag inte hela eftersom jag vart så trött men jag såg en del av röda mattan och spanade på kändisarnas klänningar. En del otroligt vackra, en del andra inte lika bra.

Jag kikade precis på resultaten och tycker många av de åtråvärda oscarsstatyetterna gick till rätt person/skapare. Jag var jätte glad när jag såg att Christian Bale fick en Oscar för Actor in a Supporting Role in “The Fighter” och när Alice in Wonderland fick en Oscar i kategorin Costume Design.

Jag har inte sett Black Swan ännu men är nyfiken på den. Troligtvis är Nathalie Portman väl värd en Oscar för sin prestation. Hon och Bale är faktiskt mina 2 absoluta skådespelar favoriter. Sedan Léon och Mio Min Mio har de presterat guld och vuxit enormt i sitt skådespel.

Det enda jag känner mig lite besviken över är att inte Hailee Steinfeld fick Oscar för Actress in a Supporting Role in “True Grit. Hon var fantastiskt bra i den filmen. Men att bli nominerad till en Oscar som bara 14 år är inte illa det heller. Dessutom hade hon sötaste klänningen på hela galan:)

Nåväl dags för hiss och diss av några av klänningarna. Jag tycker att det var en rätt trist utbud detta år. Förra året svallade över av vackra kreationer. Detta år tycks alla ha fastnat i någon rödhysteri. Och det är enligt mig väldigt få av kändisarna denna kväll som faktiskt passar i denna starka färg med undantag för Anne Hattaway. Favoriten är Mila Kunis 20-tals doftande klänning signerad Elie Saab tätt följd av söta Hailee Steinfelds klänning signerad Marchesa. Men man ska inte döma kändisarna endast efter deras klänningar de är riktigt snygga hela högen - som vanligt.



Jennifer Hudson in Versace Mila Kunis in Elie Saab
Hudson passar fint i den starka orange/röda färgen som går bra ihop med hennes hud.
Kunis klänning is to die for. Så snygg!

Scarlett Johansson in Dolce & Gabbana Hailee Steinfeld in Marchesa
Scarlett ser som alltid strålade ut! Jag älskar verkligen klänningen. Känns kanske lite mer coctailparty än oscars visserligen men vacker är den.
Hailee är lätt sötast på hela galan. Hon har fattat hur man klär sig för Oscars gala. Älskar klänningen!

Gwyneth Paltrow in Calvin KleinJennifer Lawrence in Calvin Klein
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka om Gwynets klänning. Jag tycker den är rätt tråkig i sina raka linjer. Gwynet ser alltid lika tråkigt slätstruken ut och det är väldigt få som passar i mittbena och tyvärr är Gwynet inte en av dem. Hon borde ha haft något mer Klänningen från 2005 signerad Stella Mc Cartney.
Jennifer Lawrence har nog den fulaste klänningen jag sett. Den ser ut som något från h&m (inget fel på det men inte på en Oscars gala kanske) och är inte klassiskt vacker för fem öre. Jag tycker den ser billig Baywatchaktig ut. Hon borde ha haft något blått det hade passat hennes färger.


Celine Dion in Giorgio Armani Prive Cate Blanchett in Givenchy
Celine ser strålande ut. Jag gillar verkligen klänningens enkelhet som lyfts med det vackra halsbandet. Celine har lyckats med att vara stilren men samtidigt gala.
Jag hade älskar Kates klänning om det inte var för den kostiga Haklappen och de neongula stenarna på ryggen. Den borde ha vart urringad eller axelbandslös. Jag gillar den starkt från livet och nedåt.


4 kommentarer:

  1. jag tycker gwyneth passar nåt otroligt i den frisyren, skitsnyggt.
    Sen har du blandat ihop Jennifer Hudson och Jennifer Lawrence.

    Jennifer Lawrence tycker jag var vågad med sin väldigt enkla röda klänning och live i rutan såg hon allt annat än tråkig ut. Skitsnygg!

    SvaraRadera
  2. så olika man kan tycka..jag tycker hon var den som bar upp rött allra bäst under kvällen och tycker bara hela looken var underbar.

    I år måste vara det år jag sett minst filmer av de nominerade och därmed inte kunnat ha givna favoriter och kunnat säga en film eller skådis framför en annan.

    men blev såååå glad att Trent Reznor vann en statyett.

    SvaraRadera
  3. japp social networkmusiken...älskar ju nine inch nails sen många många år tillbaka, så roligt att se trents utveckling.
    Det sägs ju att Trent är i huvudet som marilyn manson ser ut, haha

    Jag har sett true grit men då jag inte sett de andra kan jag inte säga att det var rätt eller fel att inte hailee fick oscarn.

    SvaraRadera
  4. läpparna är satta i produktion till plagg =)

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails