onsdag 23 februari 2011

The swinging 60´s

Jag hade inte tackat nej för att svänga mina lurviga på dansgolvet när band som the Beatles, The Who, The Doors, James Brown, The Beach Boys, The Supremes, Bob Dylan, Aretha Franklin, Elvis Presley, Jimi Hendrix Experience, The Temptations , Marvin Gaye, The Four Seasons, Stevie Wonder, The Kinks, Roy Orbison, Led Zeppelin, Jefferson Airplane, The Mamas & The Papas Creedence, Simon & Garfunkel, Janis Joplin, Ike & Tina Turner, The Velvet Underground, Sonny & Cher, The Shangri-Las, Van Morrison, Dusty Springfield, Love, Steppenwolf (för att nämna några av mina favoriter från den tiden) levererade hit efter hit på det glada 60-talet.

Eller att besöka Andy Warhols the Factory där jag diskuterar mode med Edie sedgwicks och konst med Warhole själv eller se Roy Lichtenstein ställa ut på Museum of Modern Art eller att se Sound of Music på premiären i en Cadillac cab på en utomhusbiograf, eller att gå på woodstockfestivalen när alla storheter spelade live eller klä mig i flowerpowerkläder och sitta i parker och diskutera krigets baksida och sätta blommor i främlingars hår eller att se feminismen ta fäste och blomma upp i det patriarkaliska samhället eller att uppleva tonårsmodets uppståndelse, för att nämna något av det jag skulle ha velat göra om jag levt då.

Men eftersom jag inte var där då det begav sig drömmer jag mig bort till svunna tider genom att lyssna på musiken och teckna färgstarka teckningar. Här är några till versioner av min senaste bild The swinging colours of the 60´s:




1 kommentar:

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails