fredag 11 mars 2011

Calm as a baby

För första gången på flera veckor känner jag mig lugn, avslappnad. Nästan lite groggy. Jag har vart så über stressad de senaste veckorna. Jag har letat praktikplats och avslutat en massa projekt i skolan, funderat på min dåliga ekonomi och stressat över när jag ska hinna hälsa på i sthlm och hinna klippa och slinga mitt skatbo till hår samt stressen över att skaffa glasögon vilket inte är bra för min ekonomi. Jag läste någonstans att listor på saker vi ska göra gör oss mer avslappnade. Att metodiskt bocka av det vi gjort är som balsam för själen. Så här är min lista som jag stressat över på senaste tiden:

Glasögon - Check. Snälla pappa lånade mig pengar så imorgon ska det letas glasögon
Projekt i skolan - Check
Bokat klipptid - Check. Min snälla frisör gav mig ett bra pris på sligning och klippning, underbara Therese!)
Ekonomi - Njea.. den suger.. som student lever man inget lyxliv direkt. Men jag har jobbat lite extra så nu kan jag finansiera mitt träningskort iaf.
Resa till London - Blir förmodligen av:) Som en tidig födelsedagspresent.

Jag är nyligen hemkommen från ett träningspass och det är det som gjort mig så lugn. Nu ska ut på en promenad och lyssna klart på min ljudbok "Aldrig fucka upp" och sen ska jag färglägga denna skiss.


(Klicka för bättre skärpa)

1 kommentar:

  1. tvivla aldrig på din duktighet och din talang gumman..för du är ofantligt bra.

    angående suddigheten känns det mer som det är typiskt photoshopproblem när man tecknar i det programmet..att det är pixligt liksom.

    puss!

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails