lördag 28 maj 2011

27 Rocks!

Idag är ingen vanlig dag för idag är det min födelsedag. Hurra, Hurra, Hurra!
Födelsedagen inleddes med ett parti rapparkalja, jag kom på andra plats:)

Jag minns faktiskt alla mina födelsedagar sedan jag fyllde 20. Jag bjuder på detta kollage av bilder från svunna födelsedagar:

20: Först var det middag med familjen sen gick jag på bio och såg 50 first dates,en lugn födelsedag. Och darn vad rödhårig jag ser ut att vara, som en liten häxa:)

21: Jag hade en stor fest som var årets, enligt mig roligaste fest:) Det regnade men vi hade roligt ändå med spel som Twister. Bara en sak gick sönder,en tavla. Jag körde fullt ut på baggystilen med stora jeans och tighta kamouflagefärgade linnen.

22: Dagen innan min födelsedag firades det med en tårta med en massa skeva ljus. Vi spelade sanning och konsekvens på kort och sen gick vi ut och åkte tunnelbana. På födelsedagen vart det grillning med min familj på min mammas takterass. Jag fick en orangevit Sony Ericsson w800i som jag vart så glad över. Tråkigt nog blev den fuktskadad några år senare, men är lätt den bästa mobilen jag haft. Jag fick även finaste smycket av Klas i födelsedagspresent. Ett rosa fjärilshalsband som jag använde flitigt.


23: Jag grillade även detta år, jag minns att jag fick en rosa PAL radio som användes flitigt den sommaren. Men jag hittar underligt nog inga bilder från denna tillställning, eller så har jag blandat ihop bilderna.

24: jag hade en hemmafest med grillning i en paviljong som tillhörde huset jag hade mitt boende i. Mitt hjärta kom på den festen och det var den bästa presenten:) detta år bestämde jag att försöka tona ner åldersnojsndet. Man blir ju äldre hur mycket ångest man än har. Så jag såg till att hädanefter göra något minnesvärt varje år, som att ha en grym fest, gå på en bra biofilm eller resa någonstans. Resandet sparar jag till 30-års dagen.


25: firades i dagarna tre. Eftersom jag bor i Göteborg och släkten i Sthlm vart det först ett besök i Sthlm med middag på Patricia, sen firade jag på Tuva och Fams land med grillning och ravefest där vi även firade Fams 23-årsdag. Mest minnesvärda presenterna var
10st 3-pack kinderägg och finaste rosettörhängena:) Väl i Göteborg gick jag och hjärtat på bio och såg första 3D filmen Coraline samt åt middag på en indisk restaurang.

26: firades i ett regnigt Göteborg med middag med hjärtat och hans familj på Böfhaus. Sen gick jag och hjärtat på bio och såg Iron man 2. Jag körde av någon underlig anledning en ful pudelfrisyr som påminner mig om 80-talet.


27: Jisses vad åren gått snabbt! Just nu befinner jag mig ute på Marstrand i Göteborgs skärgård. Det är ändlöst vackert här. Dagen kommer att inledas med lite fashionshoot med syster om vädret tillåter sedan blir det grillning. Att bli äldre kanske inte är så illa ändå, jag är ju än så länge 20-någonting:) Tråkigt nog är jag förkyld med ont i halsen och huvudvärk men det får gå ändå:)

Hoppas ni alla får en toppen dag. Nu ska jag sova, imorgon väntar en massa kul saker att skriva livshistoria med:)

1 kommentar:

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails