tisdag 3 maj 2011

Lovisa Burfitt för Rörstrand



Detta må vara gamla nyheter officiellt men för mig är det nytt.
Jag öppnade en inredningstidning gör någon vecka sedan på jobbet och vart genast ögonaböj i denna vackra servis Mademoiselle Oiseau från Rörstrand designad av underbara Burfitt. Hon är en av mina absoluta favoritillustratörer och jag skulle nästan kunna ge min vänstra arm för denna servis. Den är ju tråkigt nog lite i dyraste laget för mig. Men man kan ju alltid drömma. Dessutom är det ju min födelsedag snart *pik, pik* - till familjen;)

Lite rolig kuriosa är att Lovisa Burfitt illustrerat för oiidesign.se där jag för tillfället praktiserar som originalare/illustratör och allt-i-allo. Hon har illustrerat en underbar fågel som pryder oiidesigns orderkuvert.





(Bilder: google)

1 kommentar:

  1. Jag gillar verkligen den där servisen och allting! Burfitt är grym på illustration.

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails