söndag 14 augusti 2011

Elaine & Sofias Bröllop

Igår var jag på årets vackraste bröllop. Det var så fint att se min vän gifta sig med kvinnan hon älskar. Jag minns när jag läste i tidningen att hbt personer äntligen fick gifta sig i kyrkan, för ja, hur länge sedan kan det ha vart? 2 år? Sent enligt min mening, men bättre sent än aldrig. Jag minns att jag vart så glad eftersom Elaine vart med i kyrkan sedan konfirmationen och sedan dess sjungit i kör i hur många kyrkor som helst och för henne var det en självklarhet att få gifta sig kyrkligt. Jag tänkte att äntligen gör kyrkan inte skillnad på kärleken mellan två av samma kön eller olikkönade. Kärlek som kärlek. Det är ju som jag läste i Amelia idag "Man blir ju inte kär i ett kön".  

Själv har jag alltid undrat vad det angår folk att andra människor blir kära, gifter sig och skaffar barn.  Vad är det som sticker i ögonen? Varför bryr de sig? Jag tycker att kärlek är det finaste som kan hända oss människor. Det händer överallt hela tiden och det är enligt mig ett av livets största och finaste att älska och bli älskad oavsett kön.

Och är inte fotot jag tog på de lyckliga tu när de kysser varandra en av de starkaste uttrycken för kärlek som någonsin skådats så vet jag inte vad det är.

Först vart det vigsel ute på en äng vid Ekeby
Äkta kärlek - Så vackert.

Sen skålades det i sockerdricka för de lyckliga tu
Den ena lyckliga bruden!
Bordsplacering i äkta Sofia och Elaine anda. Rosa, sött och alldeles, alldeles underbart!
Festlokalen i ladan
Bröllopstårtorna med bröllopsparet.
Klart brudparet ska ta första biten.
Min outfit
De hade världens smartaste bordsinformation eller hur man nu ska uttrycka det. Vid dukningen låg det nämligen fint vikta foldrar med information om alla gästerna. Om mig hade Elaine skrivit så roligt:

Christine - Vän sedan högstadiet:
Under hemkunskapen brukade Christine alltid bränna maten och Elaine fick alltid skulden. En gång färgade Christine håret på Elaine alldeles gult och sa att det var jättefint.

Haha! Väldigt internt. Men så underhållande och nostalgiskt.

Tack ni underbara, fina människor för att jag fick komma på ert bröllop. Jag önskar er all lycka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails