lördag 6 augusti 2011

Jordgubbstårta med youghurtmousse

Igår kikade hjärtats föräldrar förbi på en fika efter en heldag i Ullared. Så jag passade på att baka en tårta. Vi tänkte köpa färdiga kakor men eftersom jag gillar att göra själv så vart det så. Dock har jag väl "fuskat" en hel del då jag köpte färdiga bottnar och mousse. Jag är svag för när när sött möter syrligt så därför valde jag att använda lemoncurd mellan bottnarna och att riva lime ovanpå för det lite syrliga och sedan fick jordgubbar och jordgubbsmousse stå för det söta. Smarrigt och enkelt.



Du behöver:
Färdiga tårtbottnar (eller om du hellre bakar dem själv behöver du 3st sockerkaksbottnar)
1 halv burk lemoncurd
1 liter jordgubbar
1 pkt jordgubbsmousse med på yoghurt
1 lime

Gör såhär:

1. Förbered youghurtmoussen enligt instruktionen på paketet. Låt stå kallt i kylen i 20-30 min.
2. Dela bottnarna och bred på lemoncurd mellan dem.
3. Bred över moussen ha sedan på jordgubbar.
4. Toppa med rivet limeskal
5. Färdigt att serveras.

1 kommentar:

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails