söndag 11 september 2011

Ny väska

För ett tag sen när jag var i Frölunda hittade jag en väska inne på New yorker som jag tycker är helt underbar. Det är en kopia på Mullberrys Bayswaterbag om förövrigt är min drömväska. När jag har råd (efter att ha sparat i x antal år, kanske då jag fyller 50 något i den stilen) tänker jag investera i en av dessa fina väskor. Kanske en svart eller brun.

Jag har tidigare sagt att jag inte bryr mig om märken... men det finns som sagt undantag i regelboken över detta. Jag har alltid varit svag för brittisk design eftersom de lyckas få sina produkter att kännas unika. De gör tidlös design som håller år efter år. Kolla bara på Mulberry, Burberry, Alexander McQueen och Vivienne Westwood för att nämna några av de mest inspirerande engelska märkena jag vet.

Nåväl kärleken till min nyköpta väska inspirerade mig att teckna denna bild:



2 kommentarer:

  1. Svar: Haha, håller på att knåpa ihop en ny enkel portfolio. Men kanske slänger upp ett inlägg ikväll med nåt. ;) Spännande. Hur länge ska du vara där nu? Funderar på att söka till nelly. Men det är inte förrän slutet på vårterminen i så fall.

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja jag älskar verkligen Östis! Tack tack :)

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails