lördag 24 mars 2012

BIO: The Hungergames

Igår hade jag och Tobias Date Night och gick först ut och åt på Danilo på Bergakungen. Sen vart det vip bio med filmen Hungergames som jag läääääängtat så efter!

Mina förväntningar var skyhöga eftersom jag verkligen älskade boken. Men filmatiseringen höll bra klass och jag är faktiskt riktigt nöjd med den. När jag fick reda på att Jennifer Lawrence skulle spela Katniss så var jag tveksam till en början. Men hon klarade rollen med bravur och numera har "min" Katniss ett nytt ansikte när jag läser om böckerna.

Efter att jag läst ut trilogin har jag även tipsat typ halva min avdelning på jobbet och jag tror inte att en enda av de som läst den tyckt illa om den, snarare tvärt om. Det går en liten Hungergames-boom på jobbet just nu. Kul!


Dock tycker jag inte att denna bok är en bok för endast tonåringar (vilket den har marknadsförts som) då undermeningen i denna historia är något som vi människor i alla åldrar kan hänföras och förskräckas av. Den som väntar sig ett blodbad av actionklass kommer förmodligen att bli besviken då handlingen är med komplicerad än så. I korta drag är det en berättelse om hopp, att hoppet är en så stark känsla inom oss att vi kan övervinna de svåraste motstånd och rädslor trots att vi har alla odds mot oss. Denna historia lämnade en djup eftertanke hos mig och jag är väldigt berörd av Katniss de andra inblandades öden.


Så mitt tips till er: LÄS BÖCKERNA OCH SE FILMEN.

Nu hoppas jag att även de andra två delarna blir film och tack till Martina som introducerade dessa läsvärda böcker:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails