söndag 29 april 2012

DIY - Project Batik

Förra söndagen hade jag ett litet (se lååångdraget) projekt för mig. Har fått en hang-up på batik just nu. Tycker att det passar mig som handen i handsken då jag är ett stort fan av boho-chic stilen. Dock matchar jag dem med mer neutrala plagg till då jag inte rikrigt är så bra på det här med mönstermatchning. Jag tycker att batik med batik blir lite för mycket 70-tals hippie. Vilket är mysigt i sig men men..
Nåväl jag letade upp lite tutorials på nätet, köpte mig en flaska klorin och en påse snoddar och "offrade" ett par mörkblå jeans som jag ändå tyckte var trista. Först knöt jag en massa snoddar på jeansen sen blötte jag dem och så hällde jag i en hel flaska klorin och fyllde på rikligt med vatten i en hink. Sen var det bara att vänta, och vänta, och väntar, och sen vänta lite till, och så vänta jättemycket till och ja efter sisådär 5 dagar hade de fått den färgen jag var ute efter. Jag tycker de vart rätt bra ändå:) Men måste nog tvätta dem igen för de doftar fortfarande klorin och är en aning stela.

2 kommentarer:

  1. Å, vad snyggt det blev! jag vill göra exakt så fast på min mörkblåa topp.

    försökte först på ett annat blått linne men hela linnet blev vitt och den blåa färgen försvann helt. Hade den i klorin och vatten i bara en dag och en natt. Knöt du på ett speciellt sätt? eller hur gjorde du?
    Tacksam för svar! KRAM <3

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails