lördag 25 augusti 2012

Honolulu, Ohau, Hawaii 4-18 Augusti

Jahopp så var man hemma igen då med världens jetlag. Kroppen tyck inte riktigt ha acklimatiserat sig ännu då jag kan vakna mitt i natten och vara jätte hungrig eller ta en tupplur mitt kl två på dagen.

Under tidigare resor har jag alltid fått lite hemlängtan sådär i mitten av resan, men inte på Ohau inte. Saknar det fortfarande så ofattbart mycket. Den varma solen, det turkosa havet, att få simma med havssköldpaddor.. åh önskar jag var tillbaka där nu.

Hawaii är verkligen paradiset på jorden. Av alla platser jag besökt så finns det inget som slår denna makalösa plats! Jag hade hakan vid fötterna mestadels av tiden jag var där. Vart man än vände sig fanns det något nytt och spännande och vacker att se och uppleva.





Vid Duke statyn
Utsikt från Diamond Head
Halemaumau Crater
Lavarocks
På Honolulu zoo
På Honolulu zoo

Hula hula

På favvo restaurangen Rock Island café

Seaturtle!

Solnedgång vid Ala Moana Beach Park


Vid forna inspelningsplatsen av filmen Jurassic Park

På sunset beach

Skulle velat ha en lapptopp så jag kunde ha uppdaterat under resans gång så jag kunnat slippa att komprimera allt som vi upplevt samt ca 2000 bilder till ett inlägg. Kommer dock skriva om NYC i ett annat. Samt att jag tänkte skriva mer ingående om dagarna och ladda upp fler bilder, det blir så rörigt att skriva om allt i ett inlägg upptäckte jag precis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails