fredag 23 oktober 2009

Look like a hedgehog?


Vad tycker ni om höstens lurviga mode? Jag tycker det är grymt snyggt med päls. Fuskpäls såklart! Jag skulle aldrig få för mig att ha på mig ett dött djur. Jag tycker det är vidrigt.

Enda anledningen jag kan se till att ha på sig ett kadaver är om man är en urinvånare. Förr i tiden tog man tillvara på allt ett djur hade att erbjuda. Man dödade inte djuret bara för pälsen. Man använda nästan varenda del. Kött, tarmar, päls, you name it. Nu dödar man sälungar bara för deras päls. Fy fan! Säger jag. Så ni som gillar päls och kör med fejk. Bra där. Riktig päls är finast på djur, precis som vår hud är finast på oss. Stödj inte plågsamma djurförsök.

Något som syns bland dessa stora utbud av jackor, väskor, västar osv. är denna pälsmössa. Vi säljer en supersöt på Glitter men jag kunde inte komma ifrån känslan av att ha en liten igelkott på huvudet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails