lördag 24 oktober 2009

Pysselkväll

Idag blev jag inspirerad av min kollega som skulle göra en receptpärm. Jag vart så pass inspirerad att jag köpte med mig nästan allt material och gjorde en redan ikväll. Perfekt för recept som man tycker lite mer om och som man kan visa upp för vänner och familj när de kommer och hälsar på.

Jag har inte gjort recepten ännu utan bara mallarna för dem. Min handstil är så ful så jag måste öva mig innan jag skriver ner våra guldkorn. Jag ska även ta bilder av dem och sätta in till senare så ser det extra smarrigt ut. Kanske fotade i min rosa stekpanna.

Detta använde jag mig av:



Och så blev resultatet:



Jag ska måla ryggen med vit lackfärg sen är den färdig. Hela vårt kök går i rosa/rött och prickigt. Jag gillar de färgerna. Jag blir glad av dem. Kanske kommer det bli lite roligare att laga mat nu?

Jag har nu dubbat vårt köksbord till pyssel och teckningsbord. Jag kommer lägga upp fler tips på knep och knåp framöver i takt med att jag lär mig om olika tekniker. Det ska bli så kul! Nästa projekt är julkort sen blir det en scrapbook med bilderna från semestern i London.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails