fredag 18 december 2009

Sweet and Spicy


Efter elva timmars jobb är jag lagom mör i huvudet, efter detta inlägg tänker jag lägga mig i sängen och lyssna på slutet av "Genom dina ögon". Det är verkligen en speciell bok, på ett bra sätt.



Men nu till det jag tänkte skriva om. Efter att ha lessnat på det stökiga kaoset bland kryddorna i köket beslutade jag mig för att skapa rosa harmoni i dess ställe. Så jag köpte band och burkar på panduro och knåpade ihop detta igår:


Du behöver:


1 pkt Tilda Decorband
6 st (eller fler) förvaringsburkar
1 pkt Brads med hjärtan
1 pkt Walldeco med märkningstext eller en svart permanentpenna
Snabbtorkade lim

(Allt material kommer från Panduro)

Du gör såhär:

Limma band runt locket
Knyt en rosett runt burken, limma lite på sidorna så rosetten håller sig på plats
Fäst en brad med hjärta runt knuten på rosetten.
Skriv eller använd etiketter som märkning på vilka kryddo r du har i burken.

Superenkelt och blir så fint!





Nu ska jag fortsätta att pimpa om lite av burkarna vi har hemma. Har köpt två glasflaskor att ha salt och socker i som ska gå i samma stil. Visar er när det blir klart:)

Ha en fin helg kära läsare:)


5 kommentarer:

  1. Mysigt & fint, jätte fin docka, heter väl kokeshi - eller?

    SvaraRadera
  2. Svar: Tack :D Fast jag har ändrat den nu så nu är bilden mycket snyggare ;) Haha ska försöka att komma ihåg det. :P

    Kram och God jul!
    Har du messenger förresten?

    SvaraRadera
  3. Jättefona :D
    Din blogg är super :*

    SvaraRadera
  4. Svar: In-Ex heter den och ligger på kungsportsplatsen ungefär vid ingången till kompassen vid condeco eller vad det heter. Det är i en källare typ så det kanske är lite svårt att se. Men du ska nog hitta ;P
    Jag vill också köpa mer färger :D Men jag vill inte köpa nåt nu innan jul ifall jag får några i julklapp :( Men jag vill ha det nuuu! :D

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails