söndag 9 maj 2010

Dinner with the Devil

Igår kväll bjöd jag och över några vänner på middag. Vi bjöd på varm pastasallad med pesto och den förförande goda Devil Chocolate cake.

Ingredienser
4 port

400 g färsk fylld pasta
200 g champinjoner
2 dl Turkisk youghurt
2 dl Riven mozzarella ost
15 g smör
1 krm svartpeppar
1 st purjolök
1 tsk salt
1 st romansalladshuvud
1 dl röd pesto

Gör så här

Rör ihop dressingen. Koka pastan. Skiva svamp och purjolök. Fräs svampen i smör i en stekpanna. Lägg i purjolöken på slutet. Salta och peppra. Dela salladen i bitar. Häll av vattnet från pastan och rör ner lite smör. Blanda pasta, svamp och sallad på ett fat. Strö över ost och ringla över pestodressing.




Devil´s chocolate cake

200g smält smör
3dl socker
3 ägg
1 1/2 dl kakao
5dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 1/2 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
1 tsk salt
3 dl vatten


Chokladkräm:
500g mörk choklad
(Jag använde 2 st Marabou mörka chockladkakor på 44% kakao samt en på 74% )
1 dl vispgrädde
150g margarin eller smör

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och mjöla en rund bakform. Vispa smör och socker poröst, tillsätt äggen, ett i taget, blanda de torra ingredienserna och varva ner tillsammans med vattnet i smeten, vispa till en slät smet.
Grädda 40 min eller tills torr provsticka (jag fick ha inne den i en timme tror jag)låt svalna på galler.
Smält choklad, smör och grädde över vattenbad, låt svalna helt! vispa sedan med elvisp till en slät kräm.
När kakan är kall, skär den i två bottnar och bred kräm på den undre delen, lägg försiktigt på den andra delen och bred resten av krämen över hela kakan, även på sidorna.
Servera med färska eller upptinade hallon. Mums!

(Källa: Bild på chockladkakan här)

1 kommentar:

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails