lördag 12 juni 2010

Ny film från Studio Ghibli - Karigurashi no Arrietty

Jag vart helt till mig i trasorna när jag såg att Studio Ghibli (Howl´s moving castle, Ponyo, Spirited Away) släpper en ny film i vinter Karigurashi no Arrietty (Lånaren Arrietty). I Japan har filmen premiär den 17 Juli medan vi förmodligen snällt får vänta till December (om de nu ens visas på bio här). Jag längtar! Alla Studio Ghiblis filmer är magiska.

Visste ni att när Hayao Miyazaki var i Stockholm vart han så förtjust i stadshuset samt gamla stan att man kan skymta stadhuset samt att miljön i filmen är inspirerad av gamla stans arkitektur i filmen Kikis delivery service från 1989?



Filmen är baserad på den brittiska författarinnan Mary Norton's bok, The Borrowers som kom ut 1952. Hayao Miyazaki är som vanligt producent samt regisserad av, den duktiga animatören Hiromasa Yonebayashi.

Kort om handlingen:
14-åriga Arietty och resten av familjen Clock har ett lugnt och fridfullt liv under ett hus där de byggt sig ett egent hem av "lånade" saker från människorna som bor ovanför dem. Men livet förändras när en människopojke upptäcker Arietty.



Förmodligen är filmen visad i japansk tv därav ansiktena som dyker upp i denna teaser trailer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails