lördag 12 juni 2010

Tea time

Jag har pysslat ihop en te låda till min kära mamma. Nu när det är trist väder i hela Sverige och brännan sakta bleknar bort tröstar jag mig med pyssel.




Jag hoppas verkligen hon kommer att gilla min lilla te låda. Idén fick jag när jag var hemma hos henne i Stockholm förra veckan och skulle äta frukost. Min kära mamma har hela köket fullt med te så jag bestämde mig för att hon skulle få en te låda att ha allt te i. Jag ska även göra en till mig själv fast i rosa nyanser. Vi har precis hittat det perfekta tyget till gardiner som ´s snälla mamma ska sy åt oss:)

Lådan har jag gjort med en sk "slipteknik". Om du är intresserad att göra en egen gör du såhär:

Grunda träbokstaven eller träskrinet/- ramen med den färg du vill ska synas längs kanterna. Jag valde hobbylacket bladgrön samt allmogefärgen vit.
Dra med ett stearinljus över ytorna, där du vill att färgen sedan ska lossna lätt.
Måla därefter hela ytan med den slutliga färgen och låt torka. Slipa försiktigt längs kanterna, med ett fint sandpapper, där du vill att grundfärgen ska lysa igenom.
På locket klistrade jag fast ett designark samt bokstäver som är målade med samma slipteknink.

(Allt material finns att köpa på Panduro)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails