lördag 24 juli 2010

"Man är bara ung en gång"

har blivit mitt nya motto. Varje gång jag känner att "det här är för fint/inte min stil/för uppklätt för mig/för mycket" osv tänker jag på dessa ord. Det är ju nu medan man är ung som man ska mixa, matcha och experimentera med kläder, smycken osv. Det är nu man passar i precis allt.

Jag har alltid haft något mot djurmönstrat. Tyckt att det vart lite för mycket high fashion tant, Golden Girls eller för mycket Gunn i Kvarteret Skatan, men sen hittade jag dessa fina skor från Nelly och jag testade ett par liknande på Bianco och nu har jag fått världens cravings efter tigermönstrade kilklackar. Djurmönstrat är helt enkelt sjukt snyggt om man tänker Less is more. Jag tror det blir till att matcha med någon neutral färg som svart, vitt, camel eller beage så kan det ju inte bli fel.


Mina gamla fördomar

Less is more, djurmönstrat är ungt hippt och snyggt!


Här har det blivit lite för mycket av det goda


Idag blir dagen jag bryter min "icke äga något djurmönstrat" - trend då jag välkomnar mitt första djurmönstrade plagg hem till garderoben för lite mer roar! i livet;)

(Bilder: Nelly.se samt google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails