tisdag 3 augusti 2010

Häst

Idag (eller igår blir det ju eftersom klockan är över 24.00) var jag och Linda och fotade i Slottsskogen. Jag fick låna några trevliga objektiv bla Sigma AF 50mm f/2,8 EX DG Macro, som jag gärna skulla lägga vantarna på själv. Det vart därför en hel del trevliga bilder tagna med detta objektiv.

Vi måste ha sett bra lustiga ut som kröp omkring bland buskar och snår djupt koncentrerade på jakt efter den "perfekta" bilden. Men roligt var det och jag lärde mig en massa om bländare, slutare och allt vad det heter.

På ett av platserna vi fotograferade sönder fanns den en snäll och sällskaplig liten häst som lät mig stå så nära att jag kunde använda macroobjektiv när jag fotade den. Här ser ni resultatet (jag vet att bild nr 2 övr är suddig men jag gillade den):



(Foton: jag)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails