tisdag 3 augusti 2010

I slottsskogen den 2 augusti

Igår var som jag tidigare skrivit jag och Linda i slottsskogen och fotade. Så fort jag får en kamera i handen blir jag galen och ska fota allt. Medan Linda mest var intresserad av att fota mig (i de mest fula poser) krälade jag runt på marken och letade efter intressanta små saker att fotografera med Sigma AF 50mm f/2,8 EX DG Macro som jag lånat av Linda. Jag fick även leka lite med ett vidvinkel och teleobjeltiv Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro. Vad kul de är med olika objektiv. Jag vill väldigt gärna ha ett macro samt ett vidvinkel objektiv.

Nåväl lite roliga bilder vart det iallafall Lite djur och naturbilder (jag kunde inte bestämma mig för vilka jag ville visa upp så ni får se alla som jag tyckte vart bra:P). Jag har alltid funderat på det där med att bara lägga upp en bild. På många fotobloggar lägger fotografen oftast bara upp en eller två bilder. Varför? Man vill ju se hela bildspel.





Många av djuren var faktiskt riktigt duktiga modeller. Den lilla flugan satt snällt still och vi fick komma jätte, jätte nära den. En rikrig liten linslus den där flugan. Samma sak var det med hästen jag la upp bilder på igår. Den stod snällt och väntade tills jag lyckats knäppa några bilder på den fina mulen.


Jag måste säga att det fanns väldigt få fina blommor att fotografera. Jag älskar att fotografera blommor de gör sig så bra på bild. De enda blommorna jag hittade var vissna tussilagos och en och annan ljungbuske.


Här är en bild på min fotokompis Linda "in motion" samt vattentornet som det tog oss en evighet att hitta. Tror ni att jag var mör i benen igår eller? : ) Vi promenerade säkert runt i 3-4 timmar i Slottsskogen. Men kul var det, alltid roligt att umgås med någon som är intresserad av samma saker och som inte tycker det är pinsamt att kräla runt på marken när det går förbi en massa folk: )


1 kommentar:

  1. åh vad glad jag blir att du gillar skisserna gumman.
    Åch än gladare blir jag för att du känns som en så fin äkta vän..tack för alla dina stöttande ord och det minsta jag kunde göra var ju att försöka hjälpa dig med tryck.
    Men än gladast blev jag nog att du skippade uppfattningen om att du inte passar i långklänning och köpte dig en.
    puss!!

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails