torsdag 14 oktober 2010

Från skiss till färdig produkt

Produktdesign av ett juicepaket. Från scratch. Detta är alltså det som jag och resten av mina klasskamrater har slutit som djur med i snart 2 veckor. Vi började med att skapa en logotype och sedan skapade vi en produktdesign utifrån en fiktiv kunds önskemål.

Dock är jag inte 100% nöjd med min design nu när jag sett alla mina klasskamraters produkter. Vissa av dem är så extremt duktiga. Och att göra en säljbar design på 2 veckor i ett program som man aldrig tidigare använt är så grymt att det knappt finns ord för det.




Själv känner jag att eftersom jag har år av erfarenhet med Illustrator (som programmet vi använt heter) känns min design väldigt simpel. Den känns faktiskt inte ens som en juice utan mer som en saft fullproppad med e-ämnen (vilket vi absolut inte skulle ha med i juicen). Men egentligen är det nog bara att släppa detta och ta lärdom av misslyckandet.




Denna design var min andra men jag valde att inte fortsätta på den. Dock tror jag att den hade kunnat bli mer originell som produkt om jag gett den en chans.


Vad tycker ni läsare? Vad känner ni när ni ser den här juicen?



2 kommentarer:

  1. Nu ska jag inte logga in här och kritisera dig :P men du hade rätt, den andra var mycket coolare. Kändes väldigt "Hej-jag-är-en-galen-japan" och sånt gillar ju folk nu för tiden ;)

    SvaraRadera
  2. åh tack finaste du!

    jag tycker första bidragen ser fräscha ut som frukt bör..och stilrena.
    De andra ser mer lite coola retro ut vilket jag gillar lite extra =)

    och hörredu, tryck inte ner dig själv och tänk så där om dina grejer jämfört med dina klasskamraters. Vara bara nöjd med ditt och sträva bara efter att tävla med dig själv inte de andra.

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails