fredag 3 december 2010

Lucka 3: Mina första digitala illustrationer



Alla har vi vart nybörjare någon gång. Det är både underbart och inte alls så kul. Jag är sådan att jag vill lära mig allt På En Gång. Gör jag inte det blir jag sur och tröttnar. Som tur är hade jag en toppenlärare i adobes program, så jag lärde mig sakta men säkert grunderna i Photoshop och Illustrator. Om jag inte hade kunnat dessa två program så vet jag faktiskt inte hur mina illustrationer sätt ut idag. Handritade troligtvis, vilket också är trevligt men det är ju så underbart att kunna leka med sina bilder i datorn utan att skada original skissen. Denna blogg hade troligtvis sett jäkligt ful ut också:)

Jag började med att lära mig Photoshop sedan Illustrator. Till en början höll på att bli galen på det programmet. Men sen lärde jag mig finesserna och efter det är vi goda vänner. Tyvärr har jag inte kvar den allra första bilden som troligtvis är gjord i Photoshop eller kanske i Paint. Efter ett antal krascher med PC och utan backup är de försvunna i cyberspace. men här har ni de första i Illustrator.



Som sedan ledde till min allra första egna bild:




(För att hålla dig á jour med vad jag kommer att skriva om kika här)

2 kommentarer:

  1. kul med julkalender! :D ska kika in varje dag och se

    SvaraRadera
  2. Svar: Aa precis ur ditt perspektiv. ;) Om du vill alltså. :P

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails