lördag 4 december 2010

Lucka 4 : detta har jag ätit idag


Masssor med god julmat! Samt Citronkräm med nötkrisp och granatäpplen till efterätt. Världens godaste dessert som passar hela året.



Ingredienser:

Till 4 personer

4 dl grekisk yoghurt
3 msk lemon curd
2 dl kanderade nötter
1 st granatäpple
1 st citron











Gör så här:

1. Hacka nötterna till mindre bitar med hjälp av en mortel eller lägg dem i en plastpåse och använd försiktigt en hammare att hacka sönder dem med.
2. Halvera granatäpplet och ta ur "kärnorna" och saften.
3. Blanda yoghurt och lemon curd i en skål. Fördela sedan i 4 glas eller små skålar.
4. Fördela nötterna på citronkrämen, lägg på granatäpple-kärnorna.
5. Avsluta med att riva lite citronskal över före servering.

Tips. Du kan med fördel låta citroncremen stå i kylskåpet innan servering. Du kan även kandera nötter själv med hjälp av stekpanna, smör, socker och nötter. Kika här för att se hur.

(För att hålla dig á jour med vad jag kommer att skriva om kika här)

(foto: jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails