torsdag 13 januari 2011

20 dag Knut

Jag inleder med lite fakta om 20 dag knut hämtat från wikipedia:

"Tjugondedag jul eller tjugondag Knut infaller den 13 januari, tjugo dagar efter julafton, och räknas i Sverige, Finland och delar av Norge som julens sista dag. Talesätt: Tjugondag Knut dansas julen ut. Dagen kallas tjugondag Knut därför att den infaller 20 dagar efter jul och för att Knut har namnsdag denna dag."

Eftersom julen ska dansas ut idag har jag hamrat sönder pepparkakshuset och sitter just nu och snaskar på det. Mumsigt! Jag hann visserligen inte ta del av julen i år då jag flydde snön och kylan den 14:e dec - 3 Jan. Så kanske borde jag fuska och ha granen lite till.. eller inte, nu vill jag ha vår!

Såhär såg det ut den 28 november 2010 då jag blek och glad i hågen bakade pepparkakshus och pyntade fram julen i vår lägenhet med :


Har ni städat ut julen?

2 kommentarer:

  1. Vilket fint kök du har! :)

    SvaraRadera
  2. Klart jag har lust att gå på promenad. Särskilt nu i snön. Fast då MÅSTE solen lysa för då blir det finast naturbilder. :D
    Om jag lär dig redigering får du lära mig typ illustrator. ;) Haha.
    Jag har lagt upp en video, :P Den har du väl sett. Men kanske en till. Frågan är om man ska prata eller bara visa. Sen har jag inget bra videoredigeringsprogram heller :(

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails