fredag 21 januari 2011

Let me in

Jag har precis lånat hem John Ajvide Lindqvists senaste bok Låt de gamla drömmarna dö och läste däri att det funnits en amerikansk version av Låt den rätte komma in i över ett år som jag missat att se. Jag visste att det planerades att göras en amerikansk version eftersom amerikanarna tydligen tycker om att göra remakes av svenska filmer (Millenium trilogin och Snabba cash) men visste inte när. Men de är tydligen effektiva därborta:) Så ikväll blir det till att kika på denna version mumsande på popcorn och m&m´s (som nog är det godaste snackset som finns!).



Jag tyckte den svenska versionen var helt okej storymässigt med lite fel här och där, ett delvis, haltande skådespel men sammanfattningsvis vart det en okej film med vackert foto.

I denna film spelas Eli (som av någon underlig anledning döpts till Abby i den amerikanska versionen) av Chloe Moretz som spelade den galna, lilla tjejen Hit-Girl i Kick Ass. Och jag tror att det kan bli bra det här:) Tydligen gillar Ajvide själv denna version.


1 kommentar:

  1. har fått den svenska versionen av min svärmor som jag tänkte kolla på i helgen..kul med engelsk version =)
    säg till om den är nåt att ha =)
    kram gumsilumsan!

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails