torsdag 3 februari 2011

Chans

Jag ha en dröm. En dröm att få jobba på en tidningsredaktion som originalare. Främst på en damtidning. Men även ett rese eller matmagasin skulle vara fantastiskt! Men det är förbaskat svårt utan en journalistisk utbildning. Men jag vill ju inte skriva. Det gav jag upp för flera år sedan. Visst är det trevligt att skriva men jag är ingen copy. Jag vill formge. Ge mig ett blankt blad och jag ska formge tills det inte finns något kvar av det blanka papperet. Jag vill ju så gärna. Nu har jag sökt flera praktikplatser och om bara en av dem nappade skulle jag bli så himla glad.

Men att ta sig in i tidningsbranschen verkar vara lika svårt som att bli bjuden på Oscars galan. Vad är det de vill ha? Hur gör man? Måste jag utbilda mig vidare? Talang är tydligen bara det man ser på viktiga papper, en fil kand eller doktorand eller att man är född med ett kontaktnät.
Varför kan man inte bara ge människor utan alla dessa viktiga papper en chans? Vill man något så mycket att man nästan spricker kan man lära sig allt. Det finns en hel vetenskap om detta.

Håll tummarna för mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails