måndag 23 maj 2011

Examensprojekt - Owl you need is love

Idag har jag bestämt mig för att berätta om mitt examensprojekt. Först idag höll jag i den färdiga produkten och jag älskar den! Det är ofattbart hur underligt och underbart det är att se något man själv designat som färdig produkt redo att säljas till människor man inte känner. Människor jag hoppas ska tycka lika mycket om produkten som jag själv.

Mitt examensprojekt går ut på att designa ett tryck som ska säljas via oiidesign.se. Jag skapade produkten för ett välgörande ändamål. Att bidra till en bättre framtid för barn världen runtom som lever i omänskliga förhållanden. Jag kommer att skänka 10% av inkomsterna per plagg till Rädda Barnen. Jag vet att det inte är mycket jag bidrar med men jag hoppas att min lilla gåva bidrar med något. Många bäckar små heter det ju.
Min produkt är ett tryck som tryckts upp på en body för bebisar från 0-9 månader. Bodyn finns i 3 olika storlekar: 50cl, 0-1 mån 60cl, 2-3 mån 70cl, 4-9 mån.

Såhär ser plagget ut genom ett montage i Photoshop:



Och såhär ska tagsen se ut:



På baksidan finns det en text där det står:

"Plagget du nu håller i dina händer är del av ett examensprojekt för NTI-skolan av Christine hallin skapare av märket Djuj.
En vis man sa en gång att allt du behöver är kärlek så genom köpet av detta plagg har du som kund skänkt din kärlek till utsatta barn i världen och gett dem hopp om en bättre framtid då 10% av detta plagg skänks till Rädda Barnen. Tack."

Såhär ser trycket ut:



Imorgon kommer jag att fota lille Anton som ska få bli babyfacet utåt för mitt plagg. Det kommer att bli underbart! Fotograferingen kommer att äga rum hos Linda, som är en grymt duktig fotograf. Hon har tidigare fotat en massa bilder på mig och jag är henne oändligt tacksam för att hon hjälper till med detta.

Jag vill passa på att tacka alla er som hjälp mig att genomföra detta projekt. Utan er skulle det inte ha gått. Ni vet vilka ni är. Tack.

2 kommentarer:

  1. Åh Christine, det är ju helt underbart! Stort grattis till dig! Trycket är jättehärligt och gör sig fint på en liten body =) Fint av dig att skänka en del av inkomsterna också!

    SvaraRadera
  2. vilket roligt projekt! och trycket var otroligt sött!

    SvaraRadera

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails