lördag 21 maj 2011

Praktikprojekt på Why buddha?

Jag har ju helt glömt bort att visa upp det jag gjort på praktiken på Why buddha?. Tänkte att det kunde vara lite roligt att se. Det har vart mycket illustrativa jobb och jag utvecklats mycket i både teknik och tänk. Det var en bra erfarenhet och jag rekommenderar alla som är nyfikna på att jobba inom det grafiska att praktisera och se hur allt går till på en byrå. Här nedan ser ni en del av allt jag gjort på praktiken. Jag valde ut de som enligt mig var det roligaste uppgifterna. Förutom detta har jag gjort mycket originalarbete vilket i mitt fall varit att jag suttit och beskurit och retuscherat bilder i program som Photoshop och Lightroom. Vilket har vart väldigt lärorikt. På oiidesign.se har jag ordnat en del av produktbilderna.



Logoförslag och nyhetsbrevsförslag för oiidesign.se



Illustrationsförslag för påsken på oiidesign.se



Förslag på typografiska ikoner för oiidesign.se



Förslag på illustrativa ikoner för oiidesign.se
  • Snabb leverans
  • Trygga köp
  • Personlig service
  • Fri frakt
  • Bonussystem


"Teckna som ett barn"- illustration. Förslag för annons.

Jag ska även ta och berätta om mitt examensprojekt senare i veckan som snart är ordnat och klart. Så spännande det är! Jag kan avslöja att det är ett samarbete med oiidesign.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails