fredag 30 december 2011

2011 - Året som gått i illustrationer

Idag är det bara två dagar kvar av 2011. Ett rätt så händelserikt år för min del: )
Förra året gick jag igenom mina illustrationer och jag tänkte göra det även detta år. Dock har det vart klent med illustrationer den senaste halvåret så jag inte haft tid: / Men kanske hinner jag med lite fler detta år.Jag har valt ut mina personliga favoriter för detta år.

Januari:

Owl you need is love
En snabbskiss som blev till en illustration som blev till en tavla och som även
sådde fröet till stommen av mitt examensprojekt på NTI-skolan.


Retro Baby
Förra året gav jag min syster ett egendesignat kort föreställande henne som en liten retro pinuppa.
Detta år fick hon ett liknande. Som kanske även ska bli till en tatuering. 

Februari:

Cupcake Delight
Jag tror att jag precis sett Tim Burtons Alice i Underlandet och inspirerades av den.
Därav texten i hjärtat. Det är alltid roligt att teckna cupcakes de är så fina i sig själv.
 
 
The Swinging 60´s:
Örhängena är inspirerade av Edie Sedgewick (en av Andy Warhols musor). Jag lyssnade en
hel del på skön 60´tals musik och ibland leder musik till inspiration som blir till en bild.


Vampiress
Lily Cole måste vara världens vackraste modell. Så jag var tvungen att teckna av henne (igen!).
Denna gång lite gotiskt och vampyrigt med Kirsten dunst roll i En vampyrs bekännelser som inspiration.

Mars:

Vårmodet spirade och inspirationen likaså. Denna månad fylldes teckningsblocket av sprakande färger, exotiska mönster och influenser av sommar och sol.

Exotic blues 
 

Gypset

Chrysocolla of the sky

Maj:

Denna månad hade jag fullt upp med projektarbetet och skapade i samband med slututställningen
en hemsida och en coffetable bok med mina illustrationer.


It´s in her eyes
Inspirerad av modellen Jessica Hart på omslaget för HM´s sommarkatalog.

Aiyana
Modet denna sommar var väldigt inspirerat av inka, native och boheme så inte konstigt att det vart en sådan här bild också. Jag älskar turkost, guld och rött ihop. Det blir så effektfullt.


Juni:
Owl you need is love- Print
Så kom printet till utställningen att bli klart. Jag sålde bodyn i en limiterad kollektion hos
oiidesign och jag fick hälften sålda. Sen sålde jag resten till familj och vänner. 10% per sålt plagg gick till Rädda Barnen. Jag är glad att jag gjorde detta, då det var ett fantastiskt roligt projekt som jag är stolt över.

Juli:

The Wolf
En bild som fortfarande inte är färdig.. Inspiration kom från den underbara filmen Red Riding Hood.


September:

Bohemian Sisters
Fortfarande inspirerad av det bohemiska blev den en sista färgsprakande bild detta år.

Mullberry Bag
Jag älskar denna väska! Så det blev en rätt stilren illustration med fokus på väskan.

The it-things
Mina höstafavoriter blev förevigade med en illustration. Jag upptäckte tjusningen med att rita föremål.

Dior
Miss Dior Cherie, snyggaste parfymflaskan ever, och den doftar ljuvligt..



November:

Autumn leaves
Årets sista illustration blev en på Johannas vänner Carro.
Den fick hon sedan i födelsedagspresent, och jag tror att hon tyckte om den.


Vill ni ser fler av mina illustrationer. Kika på min hemsida.www.christinehallin.se

Så hur kommer nu 2012 att se ut? Illustrationsmässigt har jag ingen aning. Men förhoppningsvis kommer det att bli ett kreativt år på nya jobbet om jag får stanna kvar där. Jag håller alla tummar och tår!

Gott nytt år på er kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Illustration och design
- Jag använder Illustrator CS4, Photoshop CS4 och Promarkers.
- Som redskap använder jag en wacom intous 3.
- Det finns möjlighet för beställningsjobb, skicka bara iväg ett mail till pinkshimmeringprincess@hotmail.com

Foto
- Alla foton som jag fotograferat är tagna med min Nikon D40x med Kitobjektiv Nicon DX 18-55 mm,f/3 5-5,6
- Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4

Allmänt
- Kommentarer som handlar om att lägga till varandra på Bloglovin kommer inte att publiceras
- Kommentarer som gör reklam för något publiceras inte.
- Stötande kommentarer kommer att raderas.
- Ingen av bilderna jag tecknat/fotat får kopieras/tas eller på något sätt användas utan mitt tillstånd.

Du kanske även gillar detta:

Related Posts with Thumbnails